Na 146. sjednici Vlade, održanoj 28.decembra, razmatrana je informacija o stanju duga Unsko-sanskog kantona po osnovu pravosnažnih i izvršnih presuda. U ovoj informaciji Ministarstvo finansija dalo je i prijedlog aktivnosti u cilju rješavanja ukupnog duga Kantona. Prema Älanu 52. Zakona o budžetima u Federaciji Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije BiH“ br. 102/13, 9/14, 13/14, 8/15, 91/15, 102/15 i 104/16) propisano je da je Ministarstvo finansija nadležno za upravljanje dugom, kao i da vodi evidenciju o dugu. Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o izvršnom postupku propisuje da se iza stava (5) Älana 138. dodaje novi stav (6) koji glasi: "Sve razine vlasti u Federaciji Bosne i Hercegovine (Federacija, kanton, grad i općina) koji imaju izvršne sudske presude dužni su u svojim budžetima predvidjeti sredstva za isplatu sudskih izvršnih rješenja na teret budžeta u iznosu najmanje 0,3 % ukupno planiranih prihoda.
- Stanje duga Unsko-sanskog kantona po osnovu pravosnažnih i izvršnih sudskih presuda, na dan 06.12.2017.godine iznosi 75.401.577.68 KM. Navedeni iznos je bez zakonske zatezne kamate. Broj izvršnih presuda je 11 .478. Na ime pravosnažnih i izvršnih sudskih presuda u 2016. i 2017.godini, jesu planirana sredstva u iznosima od 0,3% ukupno planiranih prihoda, međutim do 06.12.2017.godine nije došlo do izvršenja ovih sredstava. Razlog je nedostatak priliva sredstava u Budžet Unsko-sanskog kantona. Da bi se izvršila ova zakonska obaveza za navedene dvije godine potrebna su sredstva u iznosu cca 1.100.000,00 KM, Äime bi se izvršilo samo do 100 pravosnažnih i izvršnih sudskih presuda, od ukupno 11.478. Istovremeno ukupni dug Kantona po osnovu zakonskih zateznih kamata za navedene dvije godine uvećan je za cca 17.000.000,00 KM (12% od 75.401.577,68 KM). Prema tome, Äak i da izvršavamo najmanje 0,3 % od ukupnih planiranih prihoda, dug Kantona se po osnovu zateznih kamata uvećava na godišnjem nivou za 8.000.000,00 KM (8.500.000,00 KM (zatezna kamata na glavni dug) umanjeno za cca 550.000,00 KM (iznos od 0,3% koji prema izmjenama Zakona o izvršnom postupku, Kanton kao razina vlasti je dužna planirati). Prema navedenom, za 10 godina kada bi se postupalo u skladu sa važećom odredbom Zakona o izvršnom postupku, Kanton bi za navedene namjene bio dužan planirati i obezbjediti iznos od 5.500.000,00 KM.
Istovremeno dug Unsko-sanskog kantona po osnovu zakonskih zateznih kamata bio bi uvećan za iznos od cca 85.000.000,00 KM. Ukupan dug Unsko-sanskog kantona posljedica je primjene zakljuÄenih granskih kolektivnih ugovora, kojima su utvrđena prava u odgovarajućim iznosima, zaÄiju realizaciju, kroz donošenje Budžeta Unsko-sanskog kantona nisu obezbjeđena potrebna sredstava. Kako licima, na koje se kolektivni ugovori primjenjuju, utvrđena prava nisu isplaćivana u navedenim, nego manjim iznosima ili nisu uopće isplaćivana, kod nadležnih sudova pokrenuti su postupci, u kojima USK obavezan da tužiteljima isplati razlike, odnosno ukupne iznose ovih naknada. USK u ovim postupcima obavezan je i na zakonsku zateznu kamatu, kao i na troškove advokata.
Prema informacijama Kantonalnog pravobranilaštva, utuživanje Unsko-sanskog kantona od strane zaposlenih kod budžetskih korisnika se i dalje nastavlja. Trenutno su na snazi Kolektivni ugovori za organe uprave i sudske vlasti i K MUP koji naknadu za regres propisuje u visini od 50% prosjeÄne mjeseÄne plate u F BiH, a topli obrok u iznosu od 1% prosjeÄne mjeseÄne plate u F BiH. Kako se regres Budžetom predviđa u iznosu od 415,00 KM, a topli obrok u iznosu od 8,00 KM, evidentno je da su ti iznosi manji od iznosa propisanih kolektivnim ugovorima (regres 425 KM, a topli obrok 8,50). Iako se radi o manjim iznosima razlika ovih naknada, a Äinjenica je da se o istim vode sudski postupci, USK se obavezuje na iznose do propisanih iznosa i zakonsku zateznu kamatu, navodi se u informaciji Ministarstva finansija.
Kantonalno pravobranilaštvo ukazuje na obaveze USK-a prema advokatima, primjenom Tarife o nagradama i naknadi troškova za rad advokata, prema kojoj advokati-punomoćnici tužitelja imaju pravo na troškove zastupanja (sastav tužbe, zastupanje na pripremnom roÄištu, glavnoj raspravi i eventualni troškovi finansijskog vještaÄenja). ÄŒesta je pojava da troškovi parniÄnog postupka na koje se Kanton (tuženi) obavezuje u ovim sporovima prelazi iznos glavnice, odnosno iznos na koji glasi tužbeni zahtjev.
U određenom broju predmeta Ustavni sud je apelantima dosudio naknadu nematerijalne štete, koju je Kanton u obavezi isplaćivati. Tako je u 2016.godini po ovom osnovu iz Budžeta USK-a isplaćen iznos 88.700,00 KM, a u 2017.godini 22.200,00 KM.
Ministarstvo finansija je saÄinilo ukupan zbir i listu svih potraživanja ( glavnica i kamate), koja se moraju isplatiti iz budžetskih sredstava na osnovu izvršnih sudskih odluka, te je izradilo centralnu evidenciju potraživanja svih povjerilaca, saÄinjenu prema datumu njihovog izvršnog naslova s evidentiranim isplatama, s redosljedom daljnje isplate. Nije moguće precizno odrediti rok izvršenja pojedinaÄnih isplata. Sredstva koja se planiraju u iznosu od 0,3% nisu dovoljna da se isplati samo glavnica u narednih 70 godina, a pored toga ova sredstva iako su planirana u Budžetu za 2016. u 2017.godinu nisu isplaćena, odnosno Ministarstvo finansija nije banku obavijestilo o obezbjeđenim sredstvima najmenjenim za izvršenje, iz razloga nedostatka sredstava za njihovu realizaciju.
Imajući u vidu trenutno stanje Budžeta Unsko-sanskog kantona, obaveza dospjelih, a neplaćenih, kao i sadašnjeg priliva sredstava u Budžet USK, Ministarstvo finansija smatra da se ukupni dug ne može riješiti jednokratnim obezbjeđenjem sredstava za rješavanjem ukupnog duga nastalog po ovom osnovu. Rješavanje ukupnog duga po ovom osnovu putem kreditnog zaduženja Kantona takođe ne smatramo rješenjem, posebno imajući u vidu trenutne kreditne obaveze, kao i ograniÄenja za kreditno zaduženje.
Prijedlog je Ministarstva finansija da se rješavanju ukupnog duga priđe na naÄin da se donese plan rješavanja duga u periodu od 10 narednih godina.
U narednih 10 godina u Budžetu Unsko-sanskog kantona na posebnom ekonomskom kodu - vansudske nagodbe, za izvršenje finansijskih potraživanja koja su dosuđena pravosnažnom sudskom odlukom potrebno je planirati i obezbjediti godišnje sredstva i iznosu od 5.000.000,00 KM ( i 0,3% za one koje ne pristanu na niže naveden prijedlog). Vlada Kantona na prijedlog Ministarstva finansija dužna je utvrditi kriterije pod kojima bi se mogla prihvati obaveza USK da izvrši obavezu po pravosnažnoj sudskoj odluci npr. isplata 75% od ukupne glavnice u narednih 10 godina.
- Osoba koja ima potraživanja glavnice sa zakonskim zateznim kamatama vansudskim putem bi naplatila svoja potraživanja na slijedeći naÄin:zakljuÄila bi Sporazum kojim bi se Kanton obavezao da dogovoreni iznos od 75% glavnice, u narednih 10 godina isplati i to10% dogovorenog iznosa godišnje, poÄev od 2019.godine. Ovim sporazumom bi se tražilac izvršenja obavezao da od izvršnog suda zatraži odlaganje izvršenja na period od 10 godina, kao i da ukoliko se izmire obaveze iz ovog Sporazuma da se ima smatrati u cjelosti namirenim po pravosnažnoj sudskoj odluci. Istim sporazumom lica koja bi prihvatila ovakav vansudski naÄin izvršenja finansijskih potraživanja koja su dosuđena pravosnažnom sudskom odlukom zaštitila bi se na naÄin, da ukoliko USK ne bude izvršavao svoje obaveze u ugovorenim rokovima, da bi imao pravo zatražiti nastavak izvršnog postupka koji je na zahtjev tražioca izvršenja odložen na period od 10.godina, u kojem bi tražio cjelokupan iznos sa kamatama i troškovima postupka, umanjen za isplaćeni iznos po Sporazumu.
Ovakvim pristupom može se oÄekivati da bi se ukupan dug mogao riješiti za iznos od 50.000 000,00 KM, dalji tok zakonskih zateznih kamata prestaje, te bi USK nakon proteka perioda od 10 godina mogao imati situaciju da nema duga po ovom osnovu, prijedlog je Ministarstva finansija Vlade USK.
ZakljuÄenju Sporazuma trebalo bi se pristupiti nakon provedenih aktivnosti u smislu objave javnog poziva kojim bi se pozvala sva pravna i fiziÄka lica koja imaju pravosnažne sudske odluke da obave pojedinaÄne razgovore u cilju postizanja vansudske nagodbe za izvršenje finansijskih potraživanja koja su dosuđena pravosnažnom sudskom odlukom. Ove razgovore obavljao bi radni tim za pregovore sa licima koja su imaoci pravosnažnih i izvršnih sudskih presuda imenovan od strane Vlade Unsko-sanskog kantona, a kojeg bi Äinili: 6 predstavnika sindikata, 7 predstavnika ovlaštenih od strane Vlade Unsko-sanskog kantona i 7 zastupnika u Skupštini Unsko-sanskog kantona. Zadatak tima bi bio da, nakon objavljenog javnog poziva, obavi pregovore sa svim imaocima pravosnažnih sudskih odluka, saÄini spisak lica koja bi prihvatila namirenje na predviđeni naÄin, sa iznosima njihovog potraživanja. Ovaj materijal bi ispred Ministarstva finansija bio upućen u vidu informacije prema Vladi i Skupštini Unsko-sanskog kantona, sa naznakom iznosa za koji bi, u sluÄaju rješavanja ovog duga na ovaj naÄin, bio umanjen ukupni dug USK-a po ovom osnovu.
PredstavniÄki dom Parlamena Federacije Bosne i Hercegovine na svojoj 23. ...
Preuzmi dokuement: Javni poziv za prodaju motornih vozila putem javnog nadmetanja ...
Preuzmi dokument: Javni oglas za prijem namještenika na određeno vrijeme ...
U cilju pripreme programa stručnog usavrašavanja za 2024. godinu Agencija ...
Preuzmi dokument: Javni poziv za podnošenje prijava za finansiranje ...
Preuzmi dokument: Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača
Preuzmi dokument: Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača
Preuzmi dokument: Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača
Preuzmi dokument: Odluka o poništenju postupka javne nabavke
Saznaj više o ministarstvima
Download sekcija
Hronološki registar propisa objavljenih u "Službenom glasniku USK":
Ulica Alije Đerzeleza br. 2
77000 Bihać
BiH
Centrala:
+387 37 316 - 000
+387 37 316 - 050
Kabinet premijera:
037 227 - 801
037 227 - 802
037 227 - 803 (fax)
E-mail:
premijer@vladausk.ba
Zakonom o razvojnom planiranju i upravljanju razvojem u Federaciji Bosne i Hercegovine ...