Ured za zakonodavstvo Vlade Unsko-sanskog kantona osnovan je na osnovu Älana 16. i 20. Zakona o Vladi Unsko – sanskog kantona („Službeni glasnik Unsko-sanskog kantona“, broj 5/08), kojim je izmeÄ‘u ostalog utvrÄ‘eno da Vlada Unsko-sanskog kantona u ostvarivanju svojih ovlaštenja utvrÄ‘enih Ustavom Unsko-sanskog kantona („Službeni glasnik Unsko-sanskog kantona“, broj: 1/04 i 11/04) donosi : uredbe, odluke, rješenja i zakljuÄke te da Vlada Kantona za svoje potrebe, a za obavljanje odreÄ‘enih struÄnih i drugih poslova obrazuje struÄnu službu Vlade i druge samostalne i struÄne službe, urede, kabinete, biroe i sliÄno. Aktom o obrazovanju službi, ureda..., utvrÄ‘uje se njihov djelokrug, položaj i odgovornost rukovodećeg državnog službenika koji rukovodi tom službom,uredom..., te druga pitanja od znaÄaja za obavljanje poslova, odnosno zadataka iz njihovog djelokruga, te da ukoliko priroda utvrÄ‘enih zadataka službe,ureda..., to zahtjeva, može se odrediti da odreÄ‘ena služba ima svojstvo pravnog lica.
Poslovi Ureda su se planirali i izvršavali u skladu sa Uredbom o Uredu za zakonodavstvo Vlade Unsko-sanskog kantona i Poslovnikom o radu Vlade Unsko-sanskog kantona („Službeni glasnik Unsko-sanskog kantona“, broj: 26/12, 3/14 i 11/14 ) kojim su utvrÄ‘eni poslovi Ureda inaÄin obavljanja istih.
Poslovi koje Ured obavlja shodno osnivaÄkom aktu „Uredbi o Uredu za zakonodavstvo Vlade Unsko-sanskog kantona“ obuhvataju:
- davanje Vladi Kantona, sa stanovišta usklaÄ‘enosti sa ustavom i pravnim sistemom, struÄnih pravnih mišljenja o prednacrtima, nacrtima zakona, drugih propisa i općih akata, koja na prijedlog Vlade Unsko-sanskog kantona donosi Skupština Unsko-sanskog kantona, odnosno propisa koje donosi Vlada Kantona,
- davanje struÄnih mišljenja na podzakonske propise koje donose rukovodioci kantonalnih ministarstava, kantonalnih uprava i kantonalnih upravnih organizacija (u daljem tekstu: kantonalni organi uprave),
- pružanje struÄne pomoći kantonalnim organima uprave u izradi zakona i drugih propisa,
- obezbjeÄ‘enje metodološkog jedinstva u izradi kantonalnih zakona, propisa i općih akata,
- utvrÄ‘uje preÄišÄ‡ene tekstove propisa, odnosno tekst akta o ispravci štamparske greške koje donosi Vlada Kantona,
- daje mišljenje na preÄišÄ‡eni tekst, odnosno ispravke štamparskih grešaka podzakonskog propisa i općeg akta kojeg je, u skladu sa zakonom, donio rukovodilac organa uprave,
- druge poslove koje mu povjeri Vlada kantona.
Poslovi i zadaci iz Älana 2. ove Uredbe obavljaju se tako što su kantonalni organi uprave, koji u okviru svoje nadležnosti pripremaju zakonske i druge propise (u daljem tekstu: obraÄ‘ivaÄ propisa) dužni Uredu za zakonodavstvo dostaviti na mišljenje slijedeće:
- inicijative za donošenje zakona, u odnosu na nadležnost Unsko-sanskog kantona za regulisanje pitanja u odreÄ‘enoj oblasti, nadležnost organa za donošenje odreÄ‘enog propisa i pravnoj formi propisa,
- prednacrt i nacrt zakona,
- prijedloge propisa koje donosi Vlada Kantona (uredbe, odluke ili druge opće akte – u daljem tekstu: podzakonski propisi),
- prijedlog provedbenih propisa i opće akte koje donose rukovodioci kantonalnih organa uprave (pravilnike, kao provedbene propise i uputstvo, instrukcije, naredbe i druge propise kao opće akte).
ObraÄ‘ivaÄi propisa dužni su, a shodno Älanu 25. i 30. Poslovnika o radu Vlade Unsko-sanskog kantona, propise dostaviti blagovremeno na mišljenje Uredu, prije dostavljanja, odnosno upućivanja Vladi Kantona na razmatranje.
O navedenim propisima, Ured daje struÄno pravno mišljenje koje obuhvata slijedeća pitanja:
- za inicijative za donošenje zakona, odnosno propisa– nadležnost za donošenje
- za zakone – ustavni osnov za donošenje zakona,
- za podzakonske propise – zakonski osnov za donošenje tih propisa,
- vrstu i obim materije koja se može urediti zakonom, odnosno koja se može urediti podzakonskim propisom imajući u vidu ustavno, odnosno zakonsko ovlaštenje da se odreÄ‘ena materija uredi kantonalnim zakonom, odnosno podzakonskim propisom,
- da li zakon sadrži rješenja koja su u suprotnosti sa ustavom ili koja nisu u skladu s ustavom i pravnim sistemom,
- da li je zakon, odnosno podzakonski propis izrađen pravnom tehnikom koja se koristi u izradi kantonalnih zakona, odnosno podzakonskih propisa,
- da li obrazloženje zakona, odnosno podzakonskog propisa sadrži sva pitanja koja se u obrazloženju moraju obraditi u skladu sa Metodologijom za izradu programa rada, izvještaja o radu i drugih informativnih materijala koji se upućuju Vladi i Skupštini Unsko-sanskog kantona.
ObraÄ‘ivaÄi propisa dužni su zakon, odnosno podzakonski propis uskladiti sa struÄnim pravnim mišljenjem Ureda za zakonodavstvo, s tim što moraju obavezno uskladiti sve primjedbe koje se odnose na pravnu tehniku (nomotehniku) u izradi zakona, odnosno podzakonskog propisa.
U sluÄaju da se neka sugestija data u Mišljenju Ureda ne može prihvatiti, obraÄ‘ivaÄ je dužan dati pismeno izjašnjenje o ne prihvatanju iste, o Äemu Ured u roku od 7 dana od prijema stava obraÄ‘ivaÄa dostavlja konaÄno mišljenje obraÄ‘ivaÄu. Ukoliko organ uprave koji je obraÄ‘ivaÄ nacrta, prijedloga propisa, odnosno drugog općeg akta ne prihvati konaÄno mišljenje Ureda, u tom sluÄaju konaÄan stav daje Vlada Kantona.
ÄŒlanom 25. Poslovnika o radu Vlade Unsko-sanskog kantona Uredu za zakonodavstvo, kao i kantonalnim organima uprave koji u obavezi dati svoje struÄno mišljenje na propise, utvrÄ‘eni su rokovi za izradu navedenih mišljenja, i to rok od 7 dana za davanje mišljenja na manje složene propise, a za propise kojim se ureÄ‘uje pitanje sistema ili drugo složeno pitanje, mišljenje se dostavlja u roku 15 dana od dana zaprimanja istog.
Pored navedenih poslova Ured daje mišljenje i na podzakonska akta Äije je donošenje utvrÄ‘eno zakonom, a donose ih rukovodioci kantonalnih organa uprave, kantonalnih upravnih organizacija u okviru svoje nadležnosti, odnosno nadležnosti organa kojim rukovode. Shodno navedenom u postupku donošenja propisa od strane ministra, odnosno direktora kantonalne uprave ili kantonalne upravne organizacije isti su u obavezi pribaviti mišljenja organa iz Älana 25. Poslovnika o radu Vlade time i mišljenje Ureda.
Na postupak davanja mišljenja na naprijed navedene propise primjenjuju se odredbe Poslovnika o radu Vlade koje se odnose na postupak pribavljanja mišljenja prije upućivanja materijala Vladi Kantona.
Ukoliko ministar, odnosno direktor kantonalne uprave ili kantonalne upravne organizacije ne prihvata mišljenje organa iz Älana 25. Poslovnika o radu Vlade ,ne može donijeti propis prije pribavljanja stave Vlade Kantona.
Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji Ureda za zakonodavstvo Vlade Unsko-sanskog kantona broj: 21-02-5951-1/12 i broj: 21-02-5951-2/12 od 29.08.2012.godine sistematizirano je ukupno 8 radnih mjesta.
U Uredu od osnivanja do danas uposlena su 3 (tri) državna službenika, i to 1 (jedan) rukovodeći državni službenik i 2 (dva) državna službenika.
Budite obaviješteni putem e-maila:
Preuzmi dokumente: ZakljuÄak Skupštine Nacrt Zakona o socijalnom ...
Preuzmi dokumente: Program javne rasprave Poziv na Javnu raspravu za predstavnike ...
Ministarstvo za građenje, prostorno uređenje i zaštitu okoliša postupajući ...
Ministarstvo za građenje, prostorno uređenje i zaštitu okoliša postupajući ...
Preuzmi dokument: Javni konkurs za prijem državnog službenika u radni odnos ...
JAVNI OGLAS za prijem namještenika na neodređeno vrijeme u Upravi policije ...
Preuzmi dokument: (Docx format): Javni poziv za prikupljanje ponuda ...
Preuzmi dokument: Javni poziv za dodjelu sredstava za finansiranje boračkih ...
Preuzmi dokument: Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača
Preuzmi dokument (PDF): Ured Vlade: Obavijest Ured Vlade: Izjava o nepostojanju ...
Preuzmi dokument
Izvještaj o izvršenju Budžeta USK-a za period:
Saznaj više o ministarstvima
Download sekcija
Hronološki registar propisa objavljenih u "Službenom glasniku USK":
Ulica Alije Đerzeleza br. 2
77000 Bihać
BiH
Centrala:
+387 37 316 - 000
+387 37 316 - 050
Kabinet premijera:
037 227 - 801
037 227 - 802
037 227 - 803 (fax)
E-mail:
premijer@vladausk.ba
.
.
.
.